شناسهٔ خبر: 163728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز در سال ۱۴۰۲

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: پایانه مرزی نوردوز در سال ۱۴۰۲ شاهد تردد بیش از ۴۶۱ هزار مسافر ایرانی و خارجی بود که این آمار ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در سال ۱۴۰۲ از این پایانه مرزی ۱۳۱ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری تردد کرده که این آمار ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

علیزاده با اعلام این خبر افزود: در این مدت ۶۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۶۷ هزار و ۸۰۰ کامیون خارجی از مرز نور دوز تردد کرده است.

وی گفت: در این مدت ۳ هزار و ۵۱۷ دستگاه اتوبوس ایرانی از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده است.

علیزاده ادامه داد: در همین مدت از پایانه مرزی جلفا بیش از ۱۱۵ هزار دستگاه کامیون ایرانی و خارجی تردد کرده که که بیش از ۱۸ درصد نسبت به‌مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش نشان‌می‌دهد که از این تعداد ۴۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۶۶ هزار دستگاه کامیون خارجی بوده است.

وی گفت: در همین مدت ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی تردد کرده است.

علیزاده میزان تردد اتوبوس‌های ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی در سال ۱۴۰۲ را حدود ۳ هزار دستگاه اعلام‌کرد.

لازم به ذکر است پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان (جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.